Середа, 17.01.2018, 22:40
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | ПЕДАГОГІЧНИЙ ДОСВІД | Реєстрація | Вхід
Меню сайта

Педагогічна преса

Ел.реєстрація

Календар

Календарь
«  Січень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Наш опрос
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 42

Форма входа
Новичёк
Гості
22:40

  
Перспективний педагогічний досвід вихователя, Тонкошкур Л.І. 
  (2014 - 2015 р.р.)
Тема досвіду: "Використання ігор та вправ у корекційній роботі з формування культурно-гігієнічних навичок у дітей дошкільного віку з вадами інтелекту "
Адреса досвіду: ДНЗ № 23 компенсуючого типу (спеціальний)
Автор досвіду:   вихователь дошкільного навчального закладу № 23 компенсуючого типу (спеціальний), І кваліфікаційної категорії та званням "вихователь-методист" Тонкошкур Лариса Іванівна
«Здоров’я дітей – багатство нації»
В даний час зріс інтерес до проблем надання корекційно-розвиваючої допомоги дітям з інтелектуальними порушеннями. Так як підхід до навчання і виховання дітей даної категорії дещо інший, ніж для однолітків з нормальним інтелектом ,тому є необхідність розробляти корекційно-розвивальні програми, які б допомогли вихователям, педагогам та батькам розвивати дітей дошкільного віку з вадами інтелекту більш різнобічно. Для більш повноцінного розвитку дитина повинна володіти певними вміннями та навичками. Найбільш важливими для дітей дошкільного віку з вадами інтелекту є культурно-гігієнічні навички та навички самообслуговування.
    Мета: виховувати у дітей з особливими освітніми можливостями культурно-гігієнічних навичок в ігровій формі.
    Актуальність: діти з особливиим освітніми можливостями мають низький рівень формування культурно-гігієнічних навичок. При цьому вихователь вважає за необхідне навчити їх доступним культурно-гігієнічним навичкам у невимушеній формі.
 

Гіпотеза: навчання дітей з особливими освітніми можливостями елементарним гігієнічним навичкам в ігровій формі.

Завдання: - навчити дітей мити руки, доглядати за своїм зовнішнім виглядом, речами, іграшками, одягатись;

- розвивати ігрові вміння (відображати  у грі процеси умивання, одягання, прийому їжі , використовувати у грі предмети необхідні для сюжету);

- виховувати навички позитивного спілкування, активну життєву позицію.

Результати досвіду:

- підвищення рівня освоєння КГН;

- емоційна чуйність у процесі застосування практичних умінь;

- посилення ініціативності у взаєминах з дорослим.

Анотація педагогічного досвіду:

Формування культурно–гігієнічних навичок – процесс довготривалий, у зв’язку з цим одні і ті ж завдання можуть багаторазово повторюватися. Виховання навичок здійснюється засобами прямої дії, вправляння, тобто шляхом навчання, привчання, тому виховання  КГН  вихователь  планує в режимі дня. Основна увага зверталася на педагогічні умови та процес організації роботи з  формування КГН у дітей дошкільного віку. Робота  Тонкошкур Л.І. побудована на основі Програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина» та Програми розвитку дітей дошкільного віку з розумовою відсталістю. Актуальним у контексті роботи вихователя є створення ігрових прийомів: дидактичні игри, потішки, вірші. Для засвоєння дітьми більш складних правил культурної поведінки вона цілеспрямовано використовує   колективні ігри-заняття, ігри-вправи, ігри-інсценування. Вони допомагають вихователю вирівняти рівень оволодіння навичками кожною дитиною групи. Через ігри-заняття вихователь  в  цікавій формі не тільки розкриває зміст  вимог у необхідній послідовності, але й пов’язує ці вимоги із конкретними вчинками дитини, це дає можливість закріпити добре ставлення до їх виконання у повсякденному житті.
  У матеріалах роботи підібрано відповідну тематику щодо використання у повсякденному житті різних ігор та вправ, виготовлено дидактичний матеріал для формування навичок КГН та самообслуговування. 

    Досвідом своєї роботи Лариса Іванівна ділиться на засіданнях педагогічних рад (майстер-клас «Гендерне виховання в системі фізичної освіти»), колективних переглядах занять; приймала участь у роботі творчої групи щодо методичного супроводу Програми розвитку дітей дошкільного віку з розумовою відсталістю. На засіданні педради № 3 були обговорені результати досвіду роботи. Вона творчий, допитливий, відкритий до спілкування педагог, який прагне до власного вдосконалення, цікавиться досвідом роботи педагогів – дошкільників. Напрацювання вихователя є актуальними. Їх можна використовувати в умовах дошкільної освіти та впроваджувати в практику роботи вихователів ДНЗ. Матеріали з досвіду роботи вихователь  Тонкошкур Л.І. розміщує  на сторінках періодичних видань та  на сайті ДНЗ.

Перспективний педагогічний досвід
вихователя групи ПОРА із складними дефектами Степенкової Т. М.
(2015 - 2018 р.р.)
Тема досвіду: "Вплив зображувальної діяльності на естетичний розвиток   дітей з особливими освітніми можливостями"
Адреса досвіду: ДНЗ № 23 компенсуючого типу (спеціальний)
Автор досвіду: Степенкова Тетяна Миколаївна, вихователь дошкільного навчального закладу № 23 компенсуючого типу (спеціальний), спеціаліст.
Аннотація
   В основі досвіду - наукові положення Л.Виготського, М Задесенець, Є, Бєлкіної про розвиток творчих здібностей дошкільників, зокрема, зображувально-художніх: безпосередність сприйняття навколишнього світу та відтворення його, класифікація зображувально-художніх здібностей.
    Новизна досвіду полягає у створенні системи занять з використанням нетрадиційних технік для дітей з особливими освітніми можливостями.
    За характером досвід раціоналізаторський: вихователь Степенкова Т.М. узагальнила і адаптувала для дітей з особливими освітніми освітніми можливостями різні способи зображення (художні техніки) з метою забезпечення чуттєвого  зв'язку з об'єктом і його зображенням одночасно, розвитку зорового аналізатора (чуттєвість форми, контуру, простору, часу), вмілості дитячої руки, тобто зображвально-художніх здібностей.
    Суть досвіду Т.Степенкової: розвиваючи емоційно-чуттєву сферу дитини, послідовно, системно використовуючи натрадиційні художні техніки, педагог навчає дітей зображати навколишні предмети чи явища за допомогою різноманітних прийомів, через власні відчуття і сприймання.
    Результативність досвіду підтверджена у процесі його узагальнення. Завдяки сформованості зображувальних умінь, діти виявляють особливе бажання малювати.
Опис досвіду
    У навчальній роботі з дошкільнятами вихователь визначає для себе такі організаційні принципи:
  • емоційна сприйнятливість образу;
  • створення на заняттях атмосфери співпраці, індивідуального підходу,
  • зацікавленість, доступністьі варіативність зображальних засобів та технічних прийомів;   
   У технології досвіду чітко виділяють такі складові:
  • створення авторської системи занять із зображувальної діяльності;
  • навчання зображення навколишнього за принципом "від сприймання до відтворення";
  • використання різноманітних худлжніх технік.
   Провідною формою організації дітей із зображувальної діяльності в дошкільному закладі є заняття. Вихователь уклала їх із  дотриманням послідовності й наступності для дітей дошкільного віку та будує їх за вивіреною моделлю: спочатку привертає увагу до теми заняття (предмету, образу), потім спонукає дітей до визначення особливостей, призначення, а тоді - до зображення через ту чи іншу техніку. Вагомого значення надає мотивації праці, тому в першій частині занять педагог використовує різноманітні прийоми зацікавлення: власні сюжетні розповіді, казочки, авторські прозові та віршовані тексти, фольклор, музичні твори, ігри тощо.
   Основним у досвіді цього педегога є використання нетрадиційних технік. Воно поглиблює навчальний процес у бік виховання спостережливості, оволодіння різними способами зображення.
 
 
Перспективний педагогічний досвід вихователя, Мазуренко І.М. 
  (2015 - 2018 р.р.)
Тема досвіду: " Сенсорна стимуляція різних органів відчуття у дидактичних іграх із дітьми з особливими освітніми потребами"
Адреса досвіду: ДНЗ № 23 компенсуючого типу (спеціальний)
Автор досвіду:   вихователь дошкільного навчального закладу № 23 компенсуючого типу (спеціальний), І кваліфікаційної категорії та званням "вихователь-методист"  Мазуренко Ірина Миколаївна

 

   В основі досвіду - вчення Марії Монтесорі, Войлокова Є.Ф., Андрухович Є.Ф. "Сенсорне виховання дошкільників з інтелектуальною недостатністю" 
Новизна досвіду полягає у створенні системи ігор, які сприяють покращенню сенсомоторного розвитку дітей з особливими освітніми можливостями.
    За характером досвід раціоналізаторський: вихователь     узагальнила і адаптувала для дітей з особливими освітніми можливостями різні  види  сенсорної діяльності з метою:
 - ознайомлення дітей з  , його різними видами; 
 - розвитку пізнавальних і елементарних творчих здібностей дитини,   мовлення, емоційності, сенсорних чуттів;
 - виховання позитивного ставлення та інтересу до  ігор та вправ з метою розвитку сенорних чуттів;
 - сприяння взаємодії педагогів, батьків та дітей. 
    Суть досвіду  : розвиваючи емоційно-чуттєву сферу дитини, послідовно, системно використовуючи різні види  ігрової діяльності, педагог навчає дітей  сприймати світ з його різнобарв'ям за допомогою різноманітних прийомів, через власні елементарні відчуття і сприймання.

Основним із завдань  є

 - висвітлити теоретичні аспекти сенсорного розвитку дітей раннього віку;

 - проаналізувати особливості формування сенсорних еталонів у дітей;

 - виявити ступінь сформованості сенсорних еталонів у дітей І молодшої групи;

 - систематизувати практичний матеріал та посібники із сенсорного розвитку дітей ранньогго віку.

Актуальність: 

- Сенсорний розвиток дитини - це розвиток її відчуттів і сприймань ,формування уявлень про зовнішні властивості пердметів: їх форму, колір, розмір, положення у просторі, тощо. Він становить фундамент її розумового розвитку.

- Чуттєве пізнаня має дуже важливе значення у ранньому та дошкільному дитинстві, яке є найбільш сприятливим періодом формування та вдосконалення діяльності органів чуттів, нагромадження уявлень про оточуючий світ.

Теоретичне занчення:

полягяє у визначенні та систематизації основних завдань, методів і форм роботи з сенсорного розвитку дітей раннього віку.

• Воно являє собою базу для розвитку дитини;
• Стимулює розвиток спостережливості та уваги;
• Позитивно впливає на естетику дитини;
• Стає базою для розвитку фантазії та уяви;
• Готує малюка до взаємодії з реальним світом;
• Дає маляті можливість навчитися новим методам предметно-пізнавальної діяльності;
• Формує сенсорні еталони;
• Дозволяє розширити словниковий запас;
• Позитивно впливає на рівень розвитку сенсорних еталонів.

Практичне значення:

полягає у розробці та систематизації: конспектів занять, дидактичних ігор, посібників для сенсорного розвитку дітей раннього віку.

  Результативність досвіду: в результаті сенсорного виховання діти оволодівають засобами чуттєвого пізнання світу ,наочно-дійовим мисленням ,відбувається вдосконалення всіх видів дитячої діяльності, формується самостійність у пізнавальній та практичній діяльності. Сенсорне виховання сприяє розвитку спостережливості, вмінню самостійно набувати знання, відкривати свій внутрішній світ, що значно важливіше для дітей, ніж готові повідомлення дорослих. 

Опис досвіду
    У навчальній роботі з дошкільнятами вихователь визначає для себе такі організаційні принципи:
  • емоційна сприйнятливість образу;
  • створення на заняттях атмосфери співпраці, індивідуального підходу,
  • зацікавленість, доступністьі варіативність  ігрових дій. 
  • Види діяльності:
  •  - досліди;
      - образотворча діяльність;
      - ігри з сенсорним матеріалом (шнурівки, прищіпки, мозаїка та інше);
      - ігри з піском та іншим природним матеріалом (листя, шишка, квіти, тощо);
      - дидактичні ігри.

 

  

 

Годинник

Дитяче РАДІО

Погода

Мини-чат
200

Поиск

Архив записей

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Друзья сайта
  • Управління освіти Прилуцької міської ради
  • Міський методичний центр
  • Міністерства освіти, науки, молоді та спорту
  • Усе про освіту
  • ЕЛЕКТРОННА РЕЄСТРАЦІЯ ДІТЕЙ


  • Copyright MyCorp © 2018
    Конструктор сайтів - uCoz
    Дизайн сделан студией ZeroParking