Четвер, 17.10.2019, 21:15
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Аспекти розвитку | Реєстрація | Вхід
Меню сайта

Педагогічна преса

Ел.реєстрація

Календар

Календарь
«  Жовтень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Наш опрос
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 42

Форма входа
Новичёк
Гості
21:15

На цих сторінках Ви знайдете цікаві і корисні ігри та вправи для всебічного розвитку дитини.

 

Поради батькам

 Шановні батьки!

  Слід постійно спрямовувати свої зусилля на розширення у дитини знань та уяв­лень про навколишній світ, учити спостерігати, порівнювати різні предмети, знаходити між ними спільне та відмінне. Для цього необхідно ознайомлювати ді­тей з конкретними речами, явищами, формувати уявлення про взаємини між людьми. Варто залучати дитину до праці. Так дитина засвоює елементарні поняття.

 • Дитину потрібно вчити розповідати за сюжетними картинками. Для цього мож­на використовувати ілюстрації з художніх книжок, дитячих журналів, при цьому активізувати мовлення дитини.

 • Слід учити дитину розрізняти та називати колір, форму, розмір предметів, роз­міщення їх у просторі.

 •Для розвитку розумових дій дитину слід учити порівнювати предмети, підводити її до розуміння, що порівнювати — це значить визначати схоже і відмінне. Дитину слід учити групувати різні предмети за спільними озна­ками та називати групу узагальнюючим словом— овочі, фрукти тощо.

 •Дуже важливо навчити дитину цілеспрямовано планувати свою діяльність. Для цього слід учити дитину виконувати роботу поетапно.

 •  Дбаючи про розвиток дитини, слід учити її гратися, виконувати певні ролі, дотримуватися правил гри.

 • Дуже важливо навчити дитину дотримуватись певних правил. Корисні для цього й рухливі ігри, які потребують уміння вчасно реагувати на певні дії чи слова, слідкувати за діями партнерів та діяти відповідно до їхніх дій.

 •Слід повсякчас приділяти увагу формування вольових зусиль у дитини. Щоб керуватися планом, здійснюючи певну роботу, чи дотримуватись правил у грі чи поведінці, дитина має докладати певних вольових зусиль, але при цьому обов’язково враховувати її нахили та інтереси.

Пісочна терапія

  Відомі з давніх часів ігри з піском , чи не найулюбленіші ігри дітей.А головне, дають величезні розвивальний і корекційний ефекти. Попри всі ці переваги,  лишається недооціненим, і його величезні можливості, на жаль, мало використовуються.

Пропонуємо скористатися порадами щодо психотерапевтичного впливу гри з піском.

Особливо необхідні  ігри з піском дітям з проблемами в психіч­ному розвитку, труднощами у спіл­куванні, агресивним, вередливим, конфліктним тощо. Пісок  допомагає дитині позбутися страхів, сором'язливості спілкуванні та багатьох інших проблем. Негативні емоції, конфлікти й страхи дістають своє символічне вираження у роботі з піском. Поступово в процесі спільного з ровесниками створення пісоч­них картин негативні тенденції в дітей слабшають і зникають — немовби йдуть в пісок. Взаємини малюків стають рівнішими й доброзичливішими.

 Головна мета пісочної терапії.

 Гра з піс­ком дає дитині можливість по­збутися психологічних проблем за допомогою перенесення їх назовні, на площину Пісочниці, і формування відчуття контролю над своїми внутрішніми почуттями і мотивами. Граючи з піском, малюк  виражає свої емоційні переживання, звільняється від страхів. Пережи­те не завдає йому психічної травми. Завдання пісочної терапії узгоджуються з внутрішнім прагненням дитини до самоактуалізації. Мета такої терапії — не змінювати дитину, не прищеплювати їй якісь спеціальні поведінкові навички, а дати їй можливість бути самою собою, са­мовиражатися. Відомо: діти повніше й безпосеред­ніше виражають себе в спонтанній, ініційованій ними самими грі, ніж у словах, оскільки в грі вони почува­ються природніше. "Відіграти" свої почуття і досвід — найприродніша динамічна та оздоровча діяльність, якою діти можуть зайнятися. Гра в піску допомагає розв'язувати конфлікти й передавати почуття.

Пісочниця також є дієвим психопрофілактичним та розвивальним засобом.

Часто маленькі діти не спроможні передати свої почуття через бідність уявлень чи затримку розвитку. У таких випадках пропонована техніка виявляється вельми корисною. Маніпулювання з різноманітними предметами, піском, водою, конструктивними й пластичними матеріалами для них – найприродніша діяльність, що особливо важливо за наявності в дитини мовних порушень. Кожна обрана фігурка втілює якийсь образ, може взаємодіяти з іншими персонажами. Дитина сама придумує, про що вони розмовляють або що роблять, іноді вона може попросити психолога приєднатися до гри і діяти від імені якогось персонажа. В усіх цих випадках малюк почувається господарем свого маленького світу, режисером дійства, що розігрується на пісочному полі.

Гра в піску з фігурками особливо ефективна в роботі з дітьми, які не вміють висловити свої переживання. Малюки із заниженою самооцінкою, підвищеною тривожністю та сором’язливістю зазвичай охоче обирають фігурки і зосереджують на них свою увагу. Діти з нестійкою увагою дуже експресивні; гра дає їм багаті кін естетичні відчуття. Агресивні діти легко обирають персонажів, які символізують «агресора» і його «жертву».Дітям, що зазнали психічної травми, така гра допомагає, знову переживши травматичну подію, звільнитися від пов’язаних з нею переживань. Ефективним буває застосування техніки  у роботі з дітьми, які переживають стрес через втрату близьких.

 Роботу з пісочною терапією варто починати якомога раніше, проводити її систематично і послідовно, ускладнюючи і урізноманітнюючи вправи,ігри.

 До Вашої уваги перші елементарні вправи:

 Дії дитини під час ігор з піском.

1.Маніпуляції з пісочною поверхнею — діти заповнюють піском формочки, малюють на пісочній поверхні лінії, роблять відбитки, збирають пісок у грудочки, створю­ють гірки.

2.Проникнення у товщу піску — копання ям і тунелів, ховання в піску предметів із наступним їхнім діставан­ням.

3.Ігри з піском із застосуванням води — діти можуть ка­тати нею на пісок або навіть лити у великій кількості.

 Орієнтовний перелік вправ

Вправи, спрямовані на маніпуляції з пісочною поверхнею

Ø   «Їдуть машинки, повзуть змійки, котяться санки» «ковзання» долонями по поверхні піску з використан­ням зиґзаґоподібних, колових рухів, а також зверху вниз, зліва направо тощо.

Ø   «До нас завітали казкові рибки» виконання тих са­мих рухів ребром долоні.

Ø   «Доженемо казкових рибок» «проходження» до­лоньками слідами, прокладеними раніше.

Ø   «Художники-чарівники» створення візерунків, нескладних

зображень предметів за допомогою відбитків долонь, кулачків, пальчиків.

Ø     «Ласкавий пісочок» — «проходження» по поверхні піску окремо кожним пальцем спочатку правої, потім лівої руки, після цього – однойменними пальцями обох рук.

Ø     «Загадкові сліди» - «проходження» по поверхні піску пальцями, що згруповано по два, три, чотири, п’ять.

Ø   «Граємо на піаніно (комп'ютері)» —виконання характерних рухів пальцями, кистю руки.

 Вправи, спрямовані на проникненням у товщу піску

Ø     «Море хвилюється» — ворушіння руками у піску, спостереження за тим, як змінюється піщаний рельєф.

Ø  «Кіндер -сюрприз» — відкопування «іграшок» (рук іншого гравця, 1-3 дрібних предметів) без торкання її, коли дитина  може діяти руками, дмухати на  допомагати собі тоненькими паличками тощо.

Ø  «Секретик для моєї подружки» — виготовлення хованок із застосуванням скелець, фантиків, блискіток квіточок тощо.

 Слід знайомить дітей з іграшкою, що використо­вуватиметься в іграх із піском,— це може бути Піскунчик, Господиня пісочниці. Іграшка повинна бути красивою і зручною для дітей, її можна використовувати тільки в пісочниці

Працюючи з дітьми, можна відразу придумати ритуал вітання (звук дзвоника, певний рух тощо) Також діти за допомогою Піскунчика позначають для себе деякі правила поведінки пісочниці.

Ø    Не можна навмисно викидати пісок із пісочниці.

Ø    Не можна кидати пісок в інших або брати його до рота.

Ø    Після гри необхідно допомогти Піскунчику прибрати всі іграшки на свої місця.

Ø   Після гри в піску необхідно помити руки.

Заняття в пісочниці завершується ритуалом прощання.



Годинник

Дитяче РАДІО

Погода

Мини-чат
200

Поиск

Архив записей

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Друзья сайта
  • Управління освіти Прилуцької міської ради
  • Міський методичний центр
  • Міністерства освіти, науки, молоді та спорту
  • Усе про освіту
  • ЕЛЕКТРОННА РЕЄСТРАЦІЯ ДІТЕЙ


  • Copyright MyCorp © 2019
    Конструктор сайтів - uCoz
    Дизайн сделан студией ZeroParking