Неділя, 16.06.2019, 17:34
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Методи психодіагностики | Реєстрація | Вхід
Меню сайта

Педагогічна преса

Ел.реєстрація

Календар

Календарь
«  Червень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Наш опрос
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 42

Форма входа
Новичёк
Гості
17:34

Психолого-педагогічна діагностика в спеціалізованому дитячому садку проводиться з метою всебічного вивчення дітей і отримання даних, необхідних для забезпечення доступності та індивідуалізації корекційно-виховного процесу. При цьому основним предметом оцінювання є актуальний рівень засвоєння дитиною освітньої програми та її потенційні можливості навчання.

За підсумками діагностичного обстеження планується корекційна робота з дітьми на поточний або наступний навчальний рік.

 

 Анкета-тест 

« Готовність дитини до вступу до дитячого садка»

1. Який настрій переважає у дитини?

Бадьорий, врівноважений – 3 бали

Дратівливий, нестійкий – 2 бали

Пригнічений – 1 бал

2. Як Ваша дитина засипає?

Швидко (до 10 хв.) – 3 бали

Повільно – 2 бали

Неспокійно – 1 бал

3. Що ви робите, щоб дитина заснула?

Додаткова дія – 1 бал

Без дії – 3 бали

4. Яка тривалість денного сну у дитини?

2 години – 3 бали

Менше однієї години – 1 бал

5. Який апетит у Вашої дитини?

Хороший – 4 бали

Вибірковий – 3 бали

Нестійкий – 2 бали

Поганий – 1 бал

6. Як дитина відноситься до висадження на горщик?

Позитивно – 3 бали

Негативно – 1 бал

Проситься – 3

Не проситься, і ходить мокра – 1 бал

7. Чи є у Вашої дитини шкідливі звички?

Так – 1 бал (вказати які)

Немає – 3 бали

8. Чи цікавиться іграшками, предметами побуту вдома і в новій обстановці?

Так – 3 бали

Іноді – 2 бали

Ні – 1 бал

9. Чи проявляє дитина інтерес до дій дорослих?

Так – 3 бали

Іноді – 2 бали

Ні – 1 бал

10. Чи вміє грати самостійно?

Так – 3 бали

Не завжди – 2 бали

Ні – 1 бал

11. Взаємини з дорослими.

Легко йде на контакт – 3 бали

Вибірково – 2 бали

Важко – 1 бал

12. Взаємини з дітьми.

Легко йде на контакт – 3 бали

Вибірково – 2 бали

Важко – 1 бал

13. Ставлення до занять: уважна, посидюча, активна.

Так – 3 бали

Не завжди – 2 бали

Ні – 1 бал

14. Чи є у дитини упевненість в собі?

Є – 3 бали

Немає – 1 бал

Не завжди – 2 бали

15. Чи є досвід розлуки з близькими?

Переносила розлуку легко – 3 бали

По-різному – 2 бали

Важко – 1 бал

16. Чи є афективна прихильність до кого-небудь з дорослих?

Є – 1 бал

Немає – 3 бали

Прогноз адаптації:

55 – 40 балів – дитина готова до вступу до дитячого садка, адаптація найімовірніше буде легкою і недовгою в часі.

39 – 24 бали – умовно готова, адаптація протікатиме від 20 до 40 днів

23 – 16 балів – не готова, адаптація протікатиме у важкій формі, тривало (до 3-х місяців), з невротичними проявами.

 

 

 

 Спостереження за поведінкою дітей в різних ситуаціях

Параметри діагностичного спостереження (з оцінкою в балах)


1. Орієнтований на вимоги педагогів:

- повністю підпорядкований 3

- ситуативно 2

- не підкоряється 0

2. Вибірковість у відносинах до різних педагогів:

- не проявлена 3

- проявлена 1

3. Уміння регулювати емоції:

- може «відкласти» імпульсивні прояви 3

- імпульсивність в межах норми 2

- не володіє регуляцією 0

4. Включеність у діяльність групи:

- бере участь разом з дітьми в режимних моментах 3

- необхідна додаткова увага дорослого 2

- вважає за краще залишатися «непомітним» 1

- не включений у діяльність групи 0

5. Цілеспрямованість поведінки:

- поведінка цілеспрямована 3

- мету утримує, хоча й відволікається 2

- слабка цілеспрямованість поведінки 1

- поведінка хаотична 0

6. Адекватність у побутових та ігрових ситуаціях:

- адекватний ситуації 3

- дії адекватні, хоча й імпульсивні 2

- непослідовність у вияві емоцій 1

- неадекватність 0

7. Рівень розвитку активного мовлення:>

- високий 3

- середній 2

- низький 1

- відсутнє 0

8. Засоби спілкування:

- мовні 3

- наочно-дійові 2

- експресивно-мімічні 1

9. Особливості спільної діяльності з дорослим:>

- ініціативний 4

- включений в діяльність 3

- пасивний 2

- тривожний 1

- проявляє негативізм 0

 

Кількісна оцінка рівня соціально-емоційного розвитку:

Максимальна кількість балів - 28

Рівні розвитку:

Високий 26-28 балів

Достатній 16-25 балів

Недостатній 11-15 балів

Низький 7-10 балів

Дезадаптація 0-6 балів

  Виявлення індивідуальних особливостей особистісної сфери

Досліджуються на основі спостереження за дитиною у повсякденному житті в ситуаціях її взаємодії з ровесниками і дорослими. Щоб уникнути суб'єктивізму, необхідно запропонувати оцінити дитину за даними ознаками педагогам групи і батькам. На підставі отриманих даних виводиться середній бал.

 

Ознаки тривожності

- Підвищена збудливість, напруженість, скутість

- Страх всього нового, незнайомого, незвичайного

- Невпевненість в собі, знижена самооцінка

- Очікування неприємностей, невдач або осуду дорослих

- Старанність, розвинене відчуття відповідальності

- Безініціативність, пасивність, боязкість

- Схильність пам'ятати більше погане, ніж хороше


Ознаки імпульсивності

- Невміння чекати, нетерплячість

- Легко ображається, але образа швидко проходить

- Дратівливість, нестриманість

- Легке перемикання уваги, схильність відволікатися

- Безтурботність, безвідповідальність, легковажність

- Не любить монотонну роботу або роботу, що вимагає посидючості

- Прагнення до нових вражень, змін

 

Ознаки агресивності

- Упертість, бажання заперечувати, відмовлятися

- Дратівливість, схильність зачіпати інших

- Напади гніву, вибухи злості, обурення

- Прагнення образити, принизити

- Владність, бажання відстоювати свою позицію

- Егоцентризм, невміння зрозуміти інтереси іншого

- Самовпевненість, завищена самооцінка

 

Ознаки порушення комунікативної поведінки (аутизму)

- Мутизм

- Поведінкові стереотипи

- Посилення тривоги в новій ситуації

- Симбіотичний характер зв'язку з матір’ю

- Переважання поганого настрою

- Періодичні агресивні спалахи

- Погляд «крізь» об'єкт, уникнення візуального контакту з очима інших людей

- Затримка формування навичок самообслуговування

 

Оцінка результатів:

Проводиться окремо за кожною ознакою.

Наявність 6-7 ознак говорить про високий рівень прояву тривожності (агресії, імпульсивності і т. д.)

Наявність 3-5 ознак – про середній рівень прояву.

Наявність 1-2 ознак – про низький рівень прояву.

 

 

 Виявлення особливостей емоційного стану дитини

Опитувальний лист (Н.Артюхіна, А.М.Щетініна )


Запропонований опитувальний лист призначений для виявлення особливостей емоційного стану дитини. Він також дозволить визначити, благополучна або неблагополучна дитина в емоційному плані. Даний опитувальник може бути запропонований для заповнення вихователям, які працюють з дитиною, і батькам.

1. Який загальний емоційний стан дитини? Вона частіше всього:

а) життєрадісна;

б) спокійна;

в) похмура, пригнічена.

2. Як дитина адаптується до нових умов:>

а) легко;

б) з утрудненнями;

в) важко.

3. Як часто проявляє дитина агресивні форми поведінки (кусається, б'ється, жорстоко поводиться з іграшками та ін.):

а) рідко;

б) іноді;

в) часто.

4. Чи проявляє дитина емоції, не адекватні ситуації (сміється, коли розповідають сумну історію та ін.)

а) ніколи;

б) рідко;

в) часто.

5. Чи проявляє дитина співчуття, співпереживання одноліткам, героям казок та ін.

а) завжди;

б) рідко;

в) ніколи.

6. Як дитина спілкується з однолітками:

а) активна, ініціативна, спілкується із задоволенням, коло спілкування широке;

б) спілкується невпевнено, коло спілкування вузьке;

в) майже не спілкується, замкнута в собі.

7. Як спілкується дитина з вихователями та іншими дорослими:

а) вільно, розкуто;

б) стримано, невпевнено;

в) скуто, пасивно.

8. Чи характерна для дитини боязнь безпечних предметів, надмірна обережність:

а) ні;

б) іноді;

в) часто.

9. Як часто дитина проявляє вередливість, упертість:

а) рідко;

б) іноді;

в) часто.

10. Чи характерні для дитини наступні прояви: замкнутість, тривожність:

а) ні;

б) у незначному ступені;

в) так.

11. Чи здатна дитина керувати своїми емоціями (стримувати сміх в ситуації, де він недоречний та ін.):

а) майже завжди;

б) рідко;

в) ніколи.

12. Чи характерні для дитини наступні вегетативні прояви: почервоніння шкіри, пітливість, поганий сон і апетит, енурез (нетримання сечі), скутість рухів та ін.:

а) ніколи або дуже рідко;

б) іноді;

в) часто, майже завжди.

Обробка результатів

За кожну відповідь, що відповідає букві А, нараховується 0 балів, букві Б - 1 бал, букві В - 2 бали. Потім підраховується сума балів.

Інтерпретація даних

0-12 балів – дитина емоційно благополучна

13-18 балів – емоційне благополуччя неповне

19-24 балів – емоційне неблагополуччя


 Ігрова діяльність

 1. Використання предметів-замінників

- самостійно підбирає предмети-замінники і вільно застосовує їх у всіх іграх – 3 бали;

- самостійно підбирає 2-3 предмети-замінники і використовує їх в деяких іграх – 2 бали;

- використовує один предмет-замінник, інші може підібрати за допомогою педагога -1 бал;

- не вміє підбирати предмети-замінники і використовувати їх самостійно навіть після неодноразового показу педагога – 0 балів;

2. Уміння вступати у взаємодію з однолітками для спільної гри

- вільно вступає в контакт – 2 бали;

- вибірково вступає в контакт - 1 бал;

- у контакт вступає тільки при організуючій допомозі педагога- 0 балів;

3. Уміння розповісти про свої ігрові дії

- самостійно розповідає про свої ігрові дії простою фразою- 3 бали;

- самостійно розповідає про ігрові дії після гри з педагогом – 2 бали;

- описує ігрові дії за допомогою навідних питань педагога – 1 бал;

- не може розповісти про ігрові дії – 0 балів;

4. Уміння розвивати простий сюжет з 2-3 дій

- самостійно розвиває простий сюжет – 3 бали ;

- розвиває простий сюжет при організуючій допомозі педагога – 2 бали;

- може розвинути сюжет тільки при безпосередній участі педагога в грі – 1 бал;

- не вміє розвивати сюжет – 0 балів;

5. Тривалість і стійкість обраної ролі

- самостійно і захоплено грає обрану роль не менше 10 хв. – 2 бали;

- грає обрану роль недовго (до 5 хв.), дотримуючись ігрового – 1 бал;

- грає поряд з дітьми, не дотримуючись обраної ролі, або виконує роль дуже короткий час (до 1 хв.) – 0 балів;


Рівень розвитку ігрової діяльності:

10-13 балів - високий

7-9 балів – достатній

4-6 балів – недостатній

0-3 бали – низький

Годинник

Дитяче РАДІО

Погода

Мини-чат
200

Поиск

Архив записей

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Друзья сайта
  • Управління освіти Прилуцької міської ради
  • Міський методичний центр
  • Міністерства освіти, науки, молоді та спорту
  • Усе про освіту
  • ЕЛЕКТРОННА РЕЄСТРАЦІЯ ДІТЕЙ


  • Copyright MyCorp © 2019
    Конструктор сайтів - uCoz
    Дизайн сделан студией ZeroParking